Bones!

Com alguns ja sabreu, fa unes setmanes que vam tenir que jubilar el Mitsubishi Montero ja que era dièsel Euro 3 del 2000 i amb les restriccions de la senyora Colau dons, tot i que el cotxe funcionava perfectament i podia aguantar el doble dels quilòmetres que tenia, 370.000, tanta història amb reciclar i re-utilitzar i només per un canvi de catalitzador, que a altres paisos ho fan, ja tinc que tirar el cotxe i gastar, consumir en definitiva, per que els lobbis de l’automoció quedin contents.

En fi podria estar criticant moltes de les coses que ha fet l’equip de la Colau a Barcelona, però aquesta no és la intenció d’aquesta entrada, sinó la presentació en societat de la nova Ford Transit Custom Trail L2.

Aquest model, va sortir al configurador de la www.ford.es a mitjans de juliol, just quan estavem valorant l’opció d’adquirir un nou vehicle, i va ser l’opció quasi perfecta. A mi personalment m’agrada molt la Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor | Anuario Motor 2019

però una pickup te les seves avantatges i els seus inconvenients, la primera es que a diferència d’un tot terreny tipus Mitsubishi Montero – Land Rover Discovery – Toyota Land Cruiser el que portes al maleter no està comunicat amb l’habitatge i si és més alt de 70cm ja sobresurt per sobre la línia de la pickup, per tant o poses un Hardtop

Ford Ranger Raptor 2019 On Alpha Type-E Hardtop In Paintable Primer Finish  in 2020 | Ford ranger raptor, Ford ranger, Ford raptor interior

O tot el que posis es mulla, o t’ho poden pispar, sobretot quan vas de ruta llarga carregat o tens que aparcar entre la càrrega del material i la descàrrega.

La sol·lució era una furgoneta, que per començar entrés dins dels pàrquings de la ciutat comtal, que la majoria te un límit de 2m d’alt i alguns 2.10m, i de la quantitat de models que hi ha la nova Ford Transit Custom en acabat Trail complia quasi totes les coses que buscava en una pickup o tot terreny, menys que fos 4×4, te un diferencial de desplaçament limitat que permet que si una de les dos rodes davanteres perd tracció poder portar la potència cap a l’altre. Si vulgues una 4×4 nova havia d’anar-me per força al grup VAG amb la Volkswagen Transporter 4 Motion, però sempre he sigut anti VAG per tant no entrava en els meus plans i això sense pensar en que val el doble pràcticament que la Ford. Per auto-consolar-me em repetia que una furgoneta, per molt 4×4 que tingui mai podrà fer el que fa un tot terreny o pickup ja que ni les mides, ni els passos de roda ni la suspensió està pensada per tot això per tant va ser l’escollida. 

Pas de cerca i captura del millor preu amb tots els extres, menys l’aparcament assistit ja que ho trobo totalment innecessari, sense comptar que els sensors d’aparcament per norma general tenen uns punts morts massa amplis, com de 20-25cm i això fa que necessitis una plaça de dos cotxes per aparcar on hi cap un, que a Barcelona l’espai mai sobra, per tant full menys aparcament assistit com mostra el botó faltant a l’esquerra.

Tornem als motius per els quals vaig triar aquest model i no altre. 
Frontal de la Raptor:

i un estil Trail o offroad patent en diversos elements com vinils laterals i posterior 

I llantes negres que li donen un toc offroad i uns passos de roda en plàstic per protegir millor la pintura dels elements de la muntanya.

També vaig escollir el kit de la Doble porta lateral + barres de sostre negre + estriberes completes tipus off però a un mes de l’entrega, em truquen que la furgoneta ja està fabricant-se i algun il·luminat de la Ford s’ha donat compte que aquest kit en la versió trail no es pot fer, o alguna maquina no ho accepta però que la furgoneta ja està fabricant-se i per tant no es pot modificar, que només te una porta lateral. L’alternativa era re-configurar tot el pressupost que vaig acordar al juliol seleccionant les barres de sostre, les estriberes i la doble porta per separat, cosa que encaria bastant el preu (600€) i no garantien que les estriberes es poguessin posar, lo típic de que es un model massa nou i encara ningú ha pensat en coses així. Tot això reiniciant el procés i tornant a esperar 4 mesos per la seva fabricació, donat que era una cosa més estètica que pràctica (quan ho pensava) vaig dir que endavant amb una porta i a canvi em tornaven la diferència del cost de la segona porta. Com a avantatge de només tenir una porta tens que el lateral esquerra de la furgoneta no te escaló per pujar ni ningú pot obrir la porta accidentalment si la carregues fins dalt, per tant pots carregar pensant en aquella part com una paret útil, la resta tot son des-avantatges. 

Seguím amb altres coses incomprensibles dels acabats, no pots escollir ni volant ni seients calefactats quan a la Ford Turneo Custom que es exactament el mateix xàssis i interior si, ja que se suposar que la Transit està pensada per carregar i la Turneo per portar gent i més amigable al cotxe.

Coses que no s’entenen tampoc que només pots escollir el motor 2.0L EcoBlue Hybrid (mHEV) 96KW (130cv) Manual 6 Vel. quan a la resta d’acabats tens el motor 185cv amb o sense hibridació lleugera.
Això del mHEV no saben ni els del concessionari el que és, segons ells es una bateria de 48v que ajuda a reduir càrrega a l’alternador i per tant reté menys el motor en algunes situacions o en el start-stop i per tant ajuda a estalviar, però resulta que no, realment porta un motor elèctric molt petit acoblat a la distribució que ajuda en tot això i que a més ajuda a arrencar el motor instantàniament com si arranquessis en 2ª en pendent, fent-lo girar reduint l’ús del motor d’arrancada i ajudant en algunes acceleracions, com per exemple al desembragar, que accelera 300-500 rpm el motor per ajudar a iniciar la marxa. La contra-partida es que utilitza l’espai d’emmagatzematge sota els dos seients de davant, en la meva configuració que es 1+2 2+1 2+1,

Per la resta imagino que hi ha un munt d’accessoris que es poden o no muntar però que no apareixen al configurador de la Ford, com el de moltes altres marques cosa que no entenc, com per exemple un dispositiu sonor per la marxa enrere, com els camions per avisar que estàs fent maniobres de forma acústica entre d’altres que m’han semblat útils com xarxes de protecció per les finestres de fàcil col·locació o més llocs d’ancoratge per la càrrega en lloc de només dos al inici i al final de l’espai de càrrega sense seients de la segona i tercera fila.

Saltem a l’exterior, per qué el color vermell? dons el meu color preferit i des de sempre he volgut tenir algun cotxe en vermell, dos avantatges per part meva en aquest cas ja que els colors disponibles per l’acabat Trail a la web de Ford no deixen gaire on escollir, a diferència dels altres acabats on si hi ha més colors (cosa que tampoc entén ningú)

Dons el vermell o Rojo Race és un dels dos colors gratuïts de la Ford per aquest model i que el blanc quedava massa industrial, no es lletja però en blanc era massa habitual. La resta de colors, el Azul Chrome era com un blau metalitzat descafeinat, el plata perla el mateix, platejat però després de 10 anys aparcat al sol, el Rojo Carmín era un vermell metalitzat fosc, massa fosc i el Negro Azabache la feia més elegant, ja que el negre sempre va associat als vehicles cars tipus taxi o Vito però negre amb les moldures negres mate no encaixava. Tots aquests colors els vaig anar buscant per diferents concessionaris en altres models Ford Transit Custom per triar ja que del color del catàleg o web al de veritat o en viu hi ha un món.

Color de la web

Color real

Després també lo limitats que son molts dels configuradors, poses extres i no apareixen al configurador, com els vidres tintats, les estriberes, o les barres de sostre, o coses que apareixen després, com acabo de comprovar (25-12-20) que son seients sembla-ser calefactats o aleró posterior o les reixes de protecció per els vidres de darrera.

Parlant de l’interior vaig escollir tenir 9 seients en lloc de 8, que deixa un espai entre el seient del pilot i acompanyant, l’avantatge suposo que és que pots passar de darrera a davant per el mig, molt just però, i que al costat del canvi de marxes apareix una guantera per guardar el mòbil i altres objectes petits. Si tinc que valorar això millor poder portar 9 persones o 3 persones en cas que deixi tots els seients fora.

La configuració de la segona fila de seients i la tercera està en 1+2 1+2 podent plegar o retirar cada un dels blocs individualment, inclús (no ho he provat) en la Turneo es poden posar la segona fila a contra marxa.

Els seients venen tots en cuir de sèrie i son places complertes, que poden viatjar 8 adults ben còmodes, poso 8 i no 9 ja que les 3 de davant si que son una mica estretes per posar 3 adults còmodes. Com podeu observar en dos setmanes ja està bruta només de pujar el dia de la review ja que estava en un lloc amb terra, el negre es el que te, ara be amb unes estores de plàstic gruixut amb la forma de les guies que fa pràctic rentar-les amb Kasrcher o similar en cas de que s’embrutin molt, la llàstima es que quan vols carregar la superfície no queda plana, ja que les guies dels seients sobresurten del plà de càrrega i per tant cal anar amb compte o buscar una alternativa a les típiques fustes DM dels models de càrrega.

Aquesta es la versió L2 que vol dir que fa una mida de 5,4 metres de llarg, i per tant després de la tercera fila de seients queda un generós porta-equipatges, que no es pot apreciar igual gaire be ja que ja el tinc plé de trasotos, però fa 1,5m d’ample per 1,10 de fons

faria 1,7m sinó tingues el compressor d’aire per els seients de darrera situat a la tapa negre de l’esquerra

Continuarà…

Aquí us deixo la galeria complerta d’imatges per si les voleu veure en pantalla gran 😉